Informačný systém sa obvykle skladá z množstva rôznych aplikácií. Na to, aby tieto aplikácie spolu mohli komunikovať, musí medzi jednotlivými časťami existovať rozhranie.
Rôzne aplikácie, majú rôznu mieru otvorenosti (či uzavretosti) voči okoliu (ostatným aplikáciám). Či išlo o poskytovateľov služieb, alebo predajcov tovarov, v našej histórii sme sa stretli s mnohými požiadavkami našich zákazníkov na zlepšenie a zefektívnenie práce prostredníctvom prepojenia rôznych systémov a aplikácií v ich prostredí.
Často sa stáva, že zamestnanci spoločnosti pracujú s rovnakými dátami, ale tieto dáta majú odlišnú štruktúru a nie sú zdieľané. Tento fakt spôsobuje, že hoci jeden zamestnanec svoje dáta zaktualizuje, iní s k tejto informácií nedostanú (resp. ak sa aj dostanú, musia si „svoje“ dáta manuálne aktualizovať). Následne, ak by riaditeľ podobnej spoločnosti chcel získať agregované údaje od všetkých zamestnancov, musel by niekomu zadať úlohu, aby od všetkých dáta získal a zosumarizoval. Takéto isté problémy vznikajú aj keď nehovoríme o zamestnancoch, ale o rôznych aplikáciách/programoch, ktoré medzi sebou nekomunikujú, ale pritom vo väčšej, či menšej miere, potrebujú podobné dáta.
Stretávame sa s mnohými dôvodmi, kedy naši zákazníci sami identifikujú potrebu integrácie systémov, ktoré už u seba majú nasadené. Veľmi často sú to rutinné, periodicky sa opakujúce úkony spojené s exportom z jedného systému, následným manuálnym spracovaním exportovaných údajov a importom do ďalšieho systému. Inokedy si zákazník ani neuvedomí, že integráciou svojich systémov dokážu ušetriť svoje prostriedky. Okrem dátovej integrácie (či už sémantickej, alebo obsahovej) existuje samozrejme aj procesná potreba integrácie. S takouto potrebou sa najčastejšie stretávame u zákazníkov, ktorí pri podpore svojich procesov využívajú rôzne samostatné aplikácie.
V závislosti na dôvodoch vzniku potreby systémovej integrácie sme sa u našich zákazníkov stretli s rôznymi požiadavkami. Napríklad to sú:
Všetky požiadavky našich zákazníkov riešime individuálne. V jednom prípade postačuje integrácia na úrovni externých procesov, inde je potrebná integrácia na úrovni dát, aplikačných rozhraní, alebo metód. A niekedy je vhodnejšie riešiť integráciu na úrovni používateľského rozhrania. Všetky prístupy majú svoje výhody, ale aj nevýhody. Naši experti na základe zákazníckych požiadaviek zanalyzujú možnosti a navrhnú alternatívy aj s hodnotením prínosov a rizík.
Všeobecne integrácia prináša zvýšenie dostupností a kvality údajov ale aj skrátenie času napríklad na získanie aktuálnych údajov (deje sa automaticky) a eliminovaním rutinných operácií spojenými s prenosom údajov z jedného systému do druhého. Celkovo sa zlepšuje spolupráca medzi zamestnancami počas celého realizačného procesu a tým sa zlepšuje synergický efekt.
Multilingual WordPress with WPML